Elnézését kérjük, de ismeretlen hiba történt a rendszerben. Kérjük töltse újra az oldalt, vagy próbálkozzon később.
Biztosan ki szeretne jelentkezni a fiókjából?
Hatályos 2024.05.08-tól
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Cégünk, a Somogyi Elektronic
Kft., és az általa működtetett www.somogyi.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő - viszonteladónak nem minősülő - vásárlók (a
továbbiakban: Vásárlók) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az ÁSZF hatálya kiterjed a
Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely
a www.somogyi.hu webáruházon keresztül történik. A webáruházban történő vásárlás
elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
Tájékoztatjuk, hogy Cégünk semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.
A www.somogyi.hu webshop 0-24 óráig a Vásárlók rendelkezésére áll, a rendeléseket a rendszer automatikusan fogadja a nap 24 órájában. A rendelések feldolgozása, számlázása, kiküldése munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 8:00-16:00 óra között, pénteken pedig 8:00-13:00 között történik.
A webshopból vásárolni regisztrációt követően, vagy anélkül is lehetséges. A regisztráció során a
Vásárlónak meg kell adnia e-mail címét, vezetéknevét, keresztnevét, lakcímét, további opcionálisan
megadhatja a vezetékes, illetve sms fogadására alkalmas mobiltelefonos elérhetőségét, illetve – cég
vagy egyéb adóalany részére történő számlázási igény esetén – az adószámát.
A regisztrációt követően a Vásárló felhasználó nevének és jelszavának megadásával tud bejelentkezni
saját fiókjába. A regisztráció során megadott személyes adatokat a belépést követően a
Fiókom/Adataim menüpont alatt a Vásárló bármikor javíthatja. Itt a Vásárlónak lehetősége van arra,
hogy a Vásárlói Regisztráció során megadott Alapadatoktól eltérő Számlázási, illetve Szállítási
adatokat rögzítsen A tévesen, pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért,
hibáért Cégünket felelősség nem terheli. A regisztráció törlését a Vásárló a Cégünk székhelyére vagy
az , illetve e-mail címre megküldött levélben bármikor kérheti.
Amennyiben a Vásárló regisztráció nélkül kíván a webshopból vásárolni, a Megrendelés leadásához meg kell adnia e-mail címét, a számlázási és szállítási adatokat, illetve opcionálisan telefonos, illetve sms fogadására alkalmas mobiltelefonos elérhetőséget.
A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Cégünk kizárja felelősségét, amennyiben a Vásárló más nevében, más személy adataival jogosulatlanul veszi igénybe a webshop szolgáltatásait. Ugyanígy a Cégünket nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Cégünknek felróható okból hozzáférhetővé válik.
A Vásárló a webshopban az általa megvásárolni kívánt termékeket egy jelképes kosárba gyűjti.
A kosár aktuális tartalma megtekinthető az oldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintva.
A kosár tartalma a rendelés véglegesítéséig bármikor szabadon módosítható.
A termékek webshopban feltüntetett árai bruttó árak, melyek az Áfá-t tartalmazzák, a szállítási
költségeket azonban nem. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. Minimális
rendelési tétel nincs, ahogyan a megrendelésnek felső határa sincs.
A „Rendelés véglegesítése” menüpont alatt a rendelésre váró termék(ek) megnevezése, rendelendő
mennyisége, bruttó egységára, valamint az összesített bruttó ára található. Ezen az oldalon a
rendelés módosítására már nincsen mód.
A rendelés leadását követően a Vásárló automatikus visszaigazoló e-mailt kap, majd maximum 2
munkanapon belül, amikor a megrendelés feldolgozása megkezdődik, egy újabb e-mail kerül kiküldésre,
melyben cégünk a beérkezett megrendelés teljesíthetőségét igazolja vissza. A visszaigazolás
elmaradása esetén a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége/szerződéses kötelezettsége alól.
A megrendelés feldolgozásáról, annak teljesíthetőségéről szóló visszaigazoló e-mail elküldésével a Vásárló és Cégünk között szerződés jön létre. A szerződés határozott időre szól, a felek kölcsönös teljesítésének napjáig tart. A megrendelés elküldése fizetési kötelezettséget von maga után. A szerződéskötés nyelve magyar. A szerződés (megrendelés) elektronikus úton, nem írásban megkötött szerződésnek minősül, iktatásra kerül, és a későbbiekben hozzáférhető. Az iktatási szám a rendelés azonosító.
A termékek ára minden esetben forintban, bruttó fogyasztói áron van feltüntetve, így az az
általános forgalmi adót tartalmazza. Abban az esetben, ha Cégünk akciós áron kínál terméket,
a Cégünk megjelöli az árcsökkentés előtti eredeti árat. A korábbi (eredeti) ár jellemzően az
akciós ár bevezetését megelőző 30 nap alatti legalacsonyabb árat jelenti. Amennyiben adott
termék kapcsán az akció, így az árcsökkentés mértéke folyamatosan növekszik, akkor a
korábbi, eredeti ár az árcsökkentés legelső alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli árat
jelenti.
Abban az esetben, ha az adott termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, akkor a
korábbi (eredeti) ár a Cégünk által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat
jelenti, amely nem lehet rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap.
Amennyiben Cégünk körültekintése és gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre, akkor
Cégünk nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni. Ez esetben Cégünk felajánlhatja a
Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő értékesítést. A helyes és tényleges ár
ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
Hibás árnak tekintendő különösen, de nem kizárólagosan az egyértelműen téves, irreális ár,
amely az adott termék általánosan elfogadott, közismert árától jelentősen eltér, vagy egyéb
feltűnő ár-értékaránytalanságot mutat.
A megrendelt termékek kiszállítása az alábbi szállítási módokon lehetséges:
Cégünk az EXPRESS ONE KFT. futárszolgálaton keresztül a csomagokat a rendelés
feladását követően 1-2 munkanapon belül, munkanapokon szállítja ki a címzettnek, a
Vásárló által megadott szállítási címre.
Szállítási költség EXPRESS ONE Kft. futárszolgálattal történő házhoz szállítás
esetén:
Cégünk a Magyar Posta Zrt. MPL Üzleti csomag szolgáltatásán keresztül a csomagokat a
rendelés feladását követő 5-11 munkanapon belül, munkanapokon szállítja ki a
címzettnek, a Vásárló által megadott szállítási címre.
Szállítási költség a Magyar Posta Zrt. MPL futárszolgáltatásával történő házhoz
szállítás esetén:
Cégünk a Magyar Posta Zrt. MPL Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára történő
kézbesítési szolgáltatásán keresztül a csomagokat a rendelés feladását 5-11
munkanapon belül, munkanapokon szállítja a Vásárló által megadott MPL
Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára.
Szállítási költség a Magyar Posta Zrt. MPL Csomagautomatába, Posta Pontra vagy
postára történő kézbesítés esetén:
A megrendelt termékek átvétele személyesen is lehetséges, de ebben az esetben a
megrendelés során mindenképpen kérjük ezt jelezni.
A személyes átvétel kizárólag Cégünk győri székhelyén (9027 Győr, Gesztenyefa út
3.), munkaidőben lehetséges (hétfőtől csütörtökig 8.00-16.30 óráig, pénteken
8.00-13.30 óráig). Személyes átvétel esetén Cégünknél készpénzzel és bankkártyával
is fizethet.
Ez esetben bruttó rendelési értéktől függetlenül Cégünk nem számol fel szállítási
költséget.
A rendelés fizetési módja az egyes kiszállítási módok függvényében eltér. A rendelés kifizetése a webáruházban történő vásárlás esetén bankkártyával szállítási módtól függetlenül lehetséges. Bővebb információ a Tájékoztató a bankkártyás fizetésről oldalon olvasható.
A webáruházban történő bankkártyás fizetés mellett az alábbi fizetési módok biztosítottak:
az EXPRESS ONE Kft. futárszolgálat választása esetén a Vásárló fizethet utánvét formájában. Ha a futárszolgálattal kiszállított csomaghoz utánvéttel szeretne hozzájutni, a teljes összeget az EXPRESS ONE KFT. csomagfutárának kell kifizetnie, aki a pénz átvétele/bankkártyás fizetés után átadja a Vásárlónak a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.
A Magyar Posta MPL futárszolgálat és Csomagautomata/Posta Pont/Posta választása esetén nincsen mód utánvétes fizetési lehetőség választására.
A Vásárló a regisztrációs során eldöntheti, hogy elektronikus számlát vagy papír alapú számlát szeretne kapni. Amennyiben elektronikus számlát kér, akkor meg kell adnia e-mail címet, amelyre az elektronikus számla kiküldését kéri. Egy Vásárló legfeljebb két e-mail címet adhat meg, amelyre kéri az elektronikus számla kiküldését. Ennek az e-mail címnek a megadásával vásárló kijelenti, hogy a Cégünk által kiállított elektronikus számlát befogadja, valamint a számára megküldött emailből letölti. A Cégünk által kibocsátott elektronikus számla időbélyegzővel és elektronikus aláírással van ellátva, amely alapján az megfelel az elektronikus számlára, mint számviteli bizonylatra vonatkozó jogszabályi előírásoknak. Az elektronikus számlát elektronikus úton kell megőrizni. Elektronikus számla kiállítása esetén az elektronikus számlát a megrendelés során a Vásárló által megadott e-mail címre kiküldjük, a csomag összekészítését és számlázását követően. Amennyiben a megadott e-mail cím téves, vagy nem létező e-mail cím, a Vásárló nem kapja meg a számlát. Ennek felelőssége minden esetben a Vásárlót terheli. A kiszállított csomagban csak számlahelyettesítő okmány található. Amennyiben a vevő nem ad meg e-mail címet elektronikus számla fogadására, akkor papír alapú számla készül a vásárlásról. A számlát a megrendeléssel egyidejűleg, a csomagba elhelyezve kapja meg a Vásárló.
szerződött futárszolgálati partnerünk:
EXPRESS ONE HUNGARY KFT.
Telefon: +36 1 8 777 400
Fax: +36 1 8 777 499
E-mail:
regisztráció alapján biztosított futárszolgálati partnerünk:
Magyar Posta Zrt.
Telefon: MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatások: 06-1-333-7777
Hétfőtől szerdáig és pénteken: 08:00-17:00 óráig
Csütörtökön: 08:00-20:00 óráig.
Fax: 06-46-320-136
Email:
A Vásárlónak az MPL Csomagautomata/Posta Pont/Posta kiszállítási címet az MPL által biztosított mindenkori postai szolgáltatóhelyek teljeskörű meghatározásával kell a vásárlás során a Megjegyzés rovatban megadnia. A Magyar Posta által biztosított mindenkori Csomagautomata/Posta Pont/Posta címéről és elérhetőségéről a Vásárló
Cégünk nem vállal felelősséget a nem teljeskörűen, hiányosan vagy hibásan megadott szállítási címből eredő sikertelen kézbesítésért.
A Csomagautomatára címzett postacsomag átvétele során a címzett vagy az egyéb jogosult átvevő az átvételi jogosultságát a Posta által a címzett SMS fogadására alkalmas mobiltelefonjának belföldi hívószámára továbbított elektronikus értesítésben (SMS-ben) és az e-mail címére továbbított üzenetben szereplő azonosító kóddal igazolja, melyet a postacsomag átvételét a Csomagautomata használata során meg kell adnia.
A kiszállítás Magyarország egész területén, munkanapon 8-17 óra között történik. A kiszállítás kizárólag pontosan megjelölt kiszállítási címre lehetséges.
Cégünk nem vállal felelősséget a nem teljeskörűen megadott szállítási címből eredő sikertelen kézbesítésért.
A kiszállítás megkezdéséről e-mail üzenetben tájékoztatjuk Vásárlóinkat.
Amennyiben a kézbesítő a termék átadását nem tudja teljesíteni, a futárszolgálat a következő munkanapon díjmentesen, újra megkísérli a kiszállítást.
A csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben (weboldalról letölthető) kerül rögzítésre.
A Magyar Posta Zrt. a 3.2.2. és 3.2.3. pontban megjelölt szállítási szolgáltatásait a Cégünk, mint nem szerződéses, regisztrált partner részére biztosítja. Ez alapján ezen szállítási szolgáltatások tartalmára, ideértve annak valamennyi feltételére részletesen a Magyar Posta Zrt. egyetemes postai szolgáltatásokra vonatkozó mindenkori, saját Általános Szerződéses Feltételei az irányadók4 Jelen ÁSZF hatálybalépésekor a Magyar Posta Zrt. Általános Szerződéses Feltételei itt érhetők el: https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf Jelen ÁSZF hatályba lépésekor hatályos, ún. Postai szolgáltatásokhoz kérhető többlet- és kiegészítő szolgáltatások című dokumentum elérhetősége: https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_KI04_Attekinto_tabla.pdf . Ideértve különösen, de nem kizárólagosan azt, hogy a Magyar Posta Zrt. ennek keretében meghatározott maximális terjedelmű és súlyú megrendelés kiszállítását vállalja.
Erre tekintettel Cégünk fenntartja a jogot, hogy amennyiben a Vásárló által megjelölt szállítási módot a futárszolgálat (ideértve a Magyar Posta Zrt. Csomagautomata/Postapont/Postára történő elhelyezést) a mindenkori általános szerződéses feltételei alapján bármely okból nem tudja biztosítani, akkor a Cégünk a Vásárlóval felveszi a kapcsolatot más kiszállítási módra történő áttérés céljából a megrendeléskor elfogadott és visszaigazolt összegű szállítási költségen.
Az e pontban foglaltak a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1§ (1) bekezdés 3. pontjában meghatározott fogyasztókra (a továbbiakban: Fogyasztó), azaz a kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vásárlóinkra vonatkoznak.
A Fogyasztó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. A felmondási határidőt
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától kell számítani.
A Fogyasztó fentieken túl a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti
időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt
megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
kötöttséget megszünteti.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
Amennyiben a Fogyasztó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát, vagy az alábbi linken elérhető „Elállási nyilatkozat mintát” kitöltve, a fenti határidő lejárta előtt köteles a korábban megadott elérhetőségek valamelyikére írásban eljuttatni.
Ha a fogyasztói adásvételi szerződés teljesítési ideje a szerződés megkötéséhez kapcsolódó valamennyi körülményre figyelemmel alapvető fontosságú, vagy a Fogyasztó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta Cégünket annak alapvető fontosságáról, akkor a szerződést olyannak kell tekinteni, mint amit a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni, így attól a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult elállni.
Ha a Fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, és elállási jogát gyakorolja, Cégünk haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Írásban történő elállás esetén az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha
Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül elküldi Cégünknek.
Postai úton történő megküldésnél a postára adás dátumát, e-mail-en vagy telefaxon keresztül történő
elállás esetén az e-mail, illetve a fax elküldésének ideje irányadó a határidő számítás
szempontjából. Postai úton történő elállás esetén a levelet ajánlott küldeményként szükséges
feladni, hogy a feladás időpontja igazolható legyen.
Fogyasztó elállása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől
számított tizennégy napon belül visszaküldeni Cégünk székhelyére (9027 Győr, Gesztenyefa u. 3.). A
visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
Az elállás, felmondás joghatásai
A Fogyasztó elállása esetén Cégünk haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó
a Cégünk által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmaz Cégünk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten beleegyezését
adja. Az e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem
terheli.
A visszatérítést Cégünk mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a
Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használat miatt következett be.
Cégünk hibás teljesítése esetén a Fogyasztónak minősülő vásárlót választás illeti meg az 5.1.
pontban meghatározottak szerinti kellékszavatossági vagy 5.2. pontban meghatározott
termékszavatossági igény érvényesítése között. Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés
megkötését a Fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni,
ha a vásárlásról kibocsátott számlát vagy nyugtát a Fogyasztó bemutatja. Szavatossági igényét a
Fogyasztónak a korábban megadott elérhetőségek valamelyikén, írásban kell jeleznie Cégünknek.
A Fogyasztónak nem minősülő vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától
számított 1 éves elévülési határidő alatt.
A Fogyasztó a vásárlástól számított 2 éven belül kellékszavatossági igényt
érvényesíthet Cégünk hibás teljesítése esetén.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem használható rendeltetésszerűen.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Cégünkkel
közölni, azzal, hogy a felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó
felelős. A vásárlástól számított két éves elévülési határidőn túl azonban kellékszavatossági
jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a vásárlást követő egy éven belül a
Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem
a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A vásárlástól számított egy éven belül tehát a Fogyasztó kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl egyetlen feltétele, hogy a Fogyasztó
igazolja, hogy a terméket Cégünktől vásárolta. A teljesítéstől (vásárlástól)
számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani,
hogy az általa felismert hiba oka már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Fogyasztó - választása szerint - kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az
ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy ha az Cégünk
számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Cégünk törekszik
arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a
kijavítás vagy kicserélés a 15 napot meghaladja, Cégünk tájékoztatja a Fogyasztót a
kijavítás vagy csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes
hozzájárulása esetén elektronikus úton, vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas
más módon történik.
A Fogyasztónak a terméket a kijavítás vagy kicserélés érdekében a Cégünk részére át kell
adnia vagy vissza kell küldenie. Abban az esetben, ha a termék kicserélésére kerül sor,
akkor a kicserélt termék visszavételének költségét Cégünk vállalja.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, vagy Cégünk
nem végezte el a kicserélést, kijavítást észszerű határidőn belül, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Cégünk költségére maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben- a szerződéstől
is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt azonban elállásnak nincs helye azzal, hogy Cégünket
terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérni vagy a szerződéstől
elállni, ha ismételten teljesítési hiba merül fel a terméknél annak ellenére, hogy Cégünk
már egyszer kicserélte vagy kijavította a hibát.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak
szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott
termék értékének különbözetével
A Fogyasztó a vásárlás mint adásvételi szerződés megszüntetésére (felmondására) vonatkozó
kellékszavatossági jogát a Cégünknek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal, vagy az alábbi linken elérhető „Elállási/Felmondási nyilatkozatminta„ nyilatkozat kitöltésével és
megküldésével tudja gyakorolni.
A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra is áttérhet. Az áttéréssel
okozott költséget azonban neki kell megfizetnie, kivéve, ha az indokolt volt, vagy az
áttérésre Cégünk adott okot.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Cégünket terhelik.
Ha a termék meghibásodásában a Fogyasztót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása
is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket
közrehatása arányában a Fogyasztó köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó
ismeretekkel rendelkezett, vagy ha Cégünk e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének
eleget tett.
Ha a Fogyasztó a szavatossági igényét a terméknek - a megjelölt hiba szempontjából -
elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire
nem minősül érvényesítettnek.
Cégünk digitális elemeket tartalmazó árut is értékesít. Digitális elemeket tartalmazó árunak
minősül az olyan digitális ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni
funkcióit (373/2021. Kormányrendelet 4. § 2. pontja)
Ezen termékek esetében a digitális elem (pl. telefonos applikáció, szoftver alkalmazása)
használata során olyan frissítés válhat szükségessé, amely a termék szerződésszerű
működését, a digitális elem által nyújtott szolgáltatás naprakészségét, biztonságos
működését, esetleges fejlesztését biztosítja.
A frissítések letöltése és alkalmazása a Fogyasztó érdeke és felelőssége. A digitális elem
frissítésének szükségességéről a szoftver egyedileg tájékoztatja az azt felhasználó
személyt.
A frissítés telepítéséhez internetkapcsolatra van szükség, valamint az automatikus
frissítések engedélyezésére vagy azok manuális letöltésére. A Cégünk ezúton is felhívja a
Fogyasztókat arra, hogy a digitális elemeket tartalmazó áru esetén is tájékozódjanak a
termékhez mellékelt tájékoztatóban, használati utasításban vagy termékinformációs adatlapban
található információkról.
Abban az esetben, ha a Fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a szükséges
frissítést, a Cégünk nem felel a termék hibájáért vagy a frissítés elmulasztásából eredő
egyéb károkért abban az esetben, ha a hiba kizárólag a vonatkozó frissítés telepítésének
hiányából fakad.
A Fogyasztó a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül termékszavatossági
igényt érvényesíthet Cégünk, mint a termék gyártójának hibás teljesítése esetén. E határidő
elteltével ezen jogosultságát elveszti.
Termékszavatosság esetén a termék akkor hibás, ha a forgalomba hozatalkor a hatályos
minőségi követelményeknek nem felel meg, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát Cégünkkel
közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem
nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell
bizonyítania. A Fogyasztó cégünktől kijavítást, kicserélést kérhet, tehát
pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód.
Cégünk kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.
Ugyanazon hiba miatt a Fogyasztó kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a
továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Cégünket az általa forgalmazott egyes termékekre vonatkozóan a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egyes tartós fogyasztási cikkekre
vonatkozó kötelező jótállásról szóló151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Korm. rendelet) alapján jótállási, illetve más termékekre vonatkozóan önkéntes jótállásikötelezettség terheli (lásd: termékhez biztosított jótállási jegy) a Fogyasztóval
szemben. Jótállási igényét a Fogyasztónak a korábban megadott elérhetőségek
valamelyikén, írásban kell jeleznie Cégünknek
A jótállás időtartama a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek
termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben felsorolt új tartós
fogyasztási cikkekhez kapcsolódóan az alábbiak szerint alakul:
Termékeinkkel vagy Cégünk tevékenységével kapcsolatos panaszaival a Fogyasztó szóban, vagy írásban fordulhat hozzánk.
Szóbeli panaszát a Fogyasztó a következő elérhetőségeken adhatja elő:
Telefonon: 96/512-512
Hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig, pénteken 8-14 óráig
Telephelyünkön (9027 Győr, Gesztenyefa út 3.) hétfőtől csütörtökig: 8.00 – 16.30 óráig, pénteken: 8.00 – 13.30 óráig.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Fogyasztóval is közli Cégünk.
A szóbeli panaszt Cégünk azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja azt. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Cégünk a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
Írásban a Fogyasztó panaszát az alábbi elérhetőségekre küldheti meg:
Levélben:
9027 Győr, Gesztenyefa út 3.
Telefaxon:
+36 96/512-522
A nap 24 órájában, hétvégén, valamint munkaszüneti és ünnepnapokon is jelezheti
észrevételeit.
Elektronikus levélben:
címen
Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezését követően harminc napon belül írásban megválaszolja, és intézkedik annak közlése iránt.
A vásárlók könyvébe tett, a Cégünknek, illetve a Cégünk érdekében vagy javára eljáró személynek a termék vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panasz írásbeli fogyasztói panasznak minősül, melyet a fentiek szerint harminc napon belül kell megválaszolnia és közölnie Cégünknek.
A Fogyasztónak lehetősége van továbbá Cégünk működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat is bejegyezni a vásárlók könyvébe.
Amennyiben a Cégünk és a vásárló között felmerült fogyasztói jogvita a fentiek szerint nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknálAmennyiben a Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu
Békéltető testületA békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, ennek hiányában a Cégünk székhelye szerint illetékes Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületnél, vagy erre irányuló kérelme alapján az előzőek helyett a kérelmében megjelölt békéltető testületnél kezdeményezheti a fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezését. Amennyiben békéltető testületi eljárásra kerül sor, Cégünket együttműködési kötelezettség terheli.
Győr-Moson-Sopron Megyei KIK mellett működő Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Tel: 96/520-217
Fax: 96/520-218
E-mail:
Az Európai Parlament és Tanács 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett kereskedők közötti, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére egy alternatív vitarendezési fórum közreműködésével, az európai online vitarendezési platformon keresztül is sor kerülhet. A platform az alábbi linkre kattintva (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU) el, a vásárlónak a használni kívánt nyelv kiválasztását követően itt van lehetősége annak igénybevételére.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti - megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.
Bírósági eljárásA fogyasztó a fentieken túl jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései. szerint.
A jelen ÁSZF a fent megjelölt időponttól hatályos és visszavonásig hatályban marad. Cégünk jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et. A módosításokat Cégünk azok hatályba lépése előtt legalább 15 (tizenöt) nappal a Webshop felületén közzéteszi. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webshop első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben. Az ÁSZF módosítása nem visszamenő hatályú, a módosított rendelkezéseket a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. Amennyiben nem fogadja el az ÁSZF rendelkezéseit vagy annak bármely módosítását, úgy nem jogosult a Webshop használatára, megrendelés leadására.
A Cégünk a hatályos adatvédelmi előírások alapján a Vásárló által megadott személyes adatokat célhoz kötötten kezeli, azokat harmadik személy részére nem teszi hozzáférhetővé. Az adatkezelési tevékenységekről részletes tájékoztatást az Adatkezelési Tájékoztató nyújt.
Győr, 2024. május 8.